mudhogs

Sveriges skitigaste forum!

IndexKalenderGalleriVanliga frågorSökAnvändargrupperBli medlemLogga in

Dela | 

Cf Moto z6?

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5
FörfattareMeddelande
SugBritt-AtvAvesta
ATV Avesta

Antal inlägg: 55

InläggRubrik: Sv: Cf Moto z6?   tor maj 05, 2011 5:37 pm

Min Zäta har fått sig en Dr.Pulley, tyvärr fick jag lämna in utvn så dom får fjädra om den. Det har kommit en version 2 av kopplingen nu o den slår till både hårdare, tidigare samt att den är uppdaterad mekaniskt på flertalet punkter. Tyvärr så passade inte det tidiga tillslaget till utvn, som väger typ 150-160kg? mer än ATV gör, den blev så låg i tillslaget så det var som att starta en bil på 3:ans vxl. Däremot märktes en djävulsk skillnad ändå, i rullande fart så axxade den bättre än innan. Nu lär man ha i åtanke att dom ca 40hk den nu har så märks det att största förlusten sitter i org.cvt, med Pulleyn monterade så märks inget vespa slir över huvud taget!!!

Trech håller i detta nu på att konfigurera Dr.Pulleyn på min utv, den inställning kan komma bli den setup som den i fortsättningen kommer att säljas med. Jag tror jag var först med att byta koppling på Zätasexan, för det fick jag samtidigt agera försökskanin åt er andra Wink

Om nån funderar på om det verkligen Är värt pengarna så säger jag:

Vill man sänka varvtalet vid Marchfart - Ja
Vill man slippa gummisnoddseffekten - Ja
Vill man ha mer driv i tex lera,snö osv - Ja
Vill man få en bättre respons överlag - Ja
Blir den snabbare - Ja, till en viss del. Den dubblar Inte prestandan!

Placebo kan spela ett spratt med upplevelsen, så är det. Men, Dr.Pulley gör faktiskt skillnad, så pass mkt att jag skulle köpa en igen om man säger så. Det blir ingen 800cc av bytet, heller ingen raket. Den bara blir betydligt bättre då man får bort känslan av att köra en vespa som varvar upp Innan den ökar farten. Min finns för provkörning i samband med nån träff under sommaren, om så önskas Smile

// Janne Idea Idea
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvavesta.se
Grizzly700

Antal inlägg: 52

InläggRubrik: Sv: Cf Moto z6?   mån okt 17, 2011 5:12 pm

Ja ni som har haft era ett tag nu, hur verkar kvaliten? rostar den? är ni nöjda med köpet?
Till överst på sidan Gå ner

Cf Moto z6?

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 5 av 5Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Liknande ämnen

-
» BMW e36 318i M40B18 -91 - Går inte på alla cylindrar?!
» Used car parts in Sweden
» Byta motor i 320 e36 till m52b28

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: UTV :: UTV Side by side-