mudhogs

Sveriges skitigaste forum!

IndexKalenderGalleriVanliga frågorSökAnvändargrupperBli medlemLogga in

Dela | 

Problem................

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Grönis

Antal inlägg: 415

InläggRubrik: Problem................   tor sep 23, 2010 8:20 pm

Jaha nu e man ute på djupt vatten igen.

Montera ju snorkar på kawwan och har inte testkört nått än förens ikväll och det gick inte nått vidare bra.

Han köra i typ 30 min sen gick den så pass varm att tankskyddet börja brinna kraftigt men som tur va har jag ju en liten släckare med mej och jag lyckas släcka precis när släckaren blev tom och den brann fan mycket.

Tänkte nästan låta skiten brinna men jag vill ha den kvar för jag e så pass nöjd nu med alla uppgraderingar.

Men hur löser jag problemet? Vad måste jag göra? vill ju inte riva bort mina snorklar när jag fick det så bra =(

HJÄLP!
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Antal inlägg: 168

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 8:36 pm

Hade du varit ute på djupt vatten hade det alldrig brunnit lol!
Tror inte det beror på snorklarna och jag har inte hört nått om att dom går varmare med snorklar.
Du får linda in hela avgasröret med avgasband så ska problemet vara löst Cool
Grönis

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 8:42 pm

kännde hur det vaert varmt som fan å vänster pungkula Very Happy sen förstog jag varför lol

Den måste få för lite soppa därför den går varm, tänk på att jag har öppnat upp hela vägen nu snorklar - k&n filter sen muzzy.

Variatorkåpan vart typ kall nu affraid och den vaert rätt varm förut Basketball
grothen
Mudhogs Sthlm

Antal inlägg: 329

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 8:47 pm

Grönis skrev:
kännde hur det vaert varmt som fan å vänster pungkula Very Happy sen förstog jag varför lol

Den måste få för lite soppa därför den går varm, tänk på att jag har öppnat upp hela vägen nu snorklar - k&n filter sen muzzy.

Grönis Can-allt ska ja säga nå mer ....... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
skämt o sidå du får nog investera affraid i mera prylar cheers till kawan du har ju inte tillräckligt me prylar på den än Twisted Evil
Mudde
Mudhogs Örebro

Antal inlägg: 1723

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 8:48 pm

Grönis skrev:

Huvudet på spiken skulle jag säga - bara att linda och mata på lite mer soppa

Mudde™ - Stöd Svenska ATV Föreningen - och bli medlem i www.terranggruppen.se om du bor i Örebro, Wermland!
http://www.mudrace.se
Grönis

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 8:51 pm

grothen skrev:
Grönis skrev:

Grönis Can-allt ska ja säga nå mer ....... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
skämt o sidå du får nog investera affraid i mera prylar cheers till kawan du har ju inte tillräckligt me prylar på den än Twisted Evil

min kokar ju inte iallafall Razz ja det värkar inte bättre.. flest prylar när man dör vinner eller nått sånt har jag hört. Skulle jag klistra på alla klistermärken jag har fått med allt så skulle jag få sätta en stor skiva bak så alla skulle få plats :S
Lowest

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 8:53 pm

Att du snorklat tror inte jag är problemet då du har snorklat i 2tum och orginal hålet på luftburken är 3tum så det borde ju bli en strypning av luften.

Nä köp nu ingen limphome maskin Grönis lol!
Grönis

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 8:58 pm

Lowest skrev:
Att du snorklat tror inte jag är problemet då du har snorklat i 2tum och orginal hålet på luftburken är 3tum så det borde ju bli en strypning av luften.

jo för luftflödet e mycket bättre nu sen får den i sej kall luft, förut drg den i sej varm luft typ och det satt massa skit ivägen.
Nu blir det en mycket mer öppen gång rakt i i hålet Cool
grothen
Mudhogs Sthlm

Antal inlägg: 329

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 9:01 pm

Lowest skrev:

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing limp home maskin Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Lowest

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 9:03 pm

grothen skrev:
Lowest skrev:

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing limp home maskin Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Kärt märke har många namn Laughing
Grönis

InläggRubrik: Sv: Problem................   tor sep 23, 2010 9:03 pm

Lowest skrev:
grothen skrev:
Lowest skrev:

Kärt märke har många namn Laughing

lol! lol! lol! lol! lol!
zuki
Mudhogs Sthlm

Antal inlägg: 405

InläggRubrik: Sv: Problem................   fre sep 24, 2010 11:57 pm

säger bara coprhead så e alla problem ur världen dyr men grymt bra tycker ja säg till så får du prova

Mudzilla
Mudhogs Sthlm

Antal inlägg: 1250

InläggRubrik: Sv: Problem................   lör sep 25, 2010 12:15 am

Hade du ett Muzzy helsystem? Då löser Muzzy Digi Tune värme problemen.
http://www.mudhogs.se
Grönis

InläggRubrik: Sv: Problem................   lör sep 25, 2010 6:53 am

zuki skrev:
säger bara coprhead så e alla problem ur världen dyr men grymt bra tycker ja säg till så får du prova

hadde mer än gärna provat men pengahögen e lite för liten nu hähä, har fått tips om att sätta tillbaka mitt org luftfilter och testköra det.
Nu har jag K&N fullflödes filter i den och dom jag har snackat med säger att den drar i sej för mycket luft helt enkelt.

Så jag testar med org filter först annas får man kolla på någon box, har länge varigt sugen på en copperhead men fasen va dom e dyr alltså, det e lite svårt att motivera för sambon affraid

Då e det ju lite skönare pris på den där muzzy digitune boxen som go offroad säljer, dock vet jag inte hur bra den är. Har försökt leta lite info om den men det e lite tunt.
Det finns en video på youtube när dom monterar en på en teryx.
Knepigt att det inte finns mer info om dom här sakerna alltså, samma med snorkelbygget skitdåligt med info fast många måste ju ha byggt eget som jag har gjort, men när man söker på goggel så dyker inget upp typ Very Happy

Jag har ju allt på hojem nu typ utom en box Very Happy det har ju funkat bra tills jag montera snorklar Suspect
Grönis

InläggRubrik: Sv: Problem................   lör sep 25, 2010 6:54 am

Mudzilla skrev:
Hade du ett Muzzy helsystem? Då löser Muzzy Digi Tune värme problemen.

Japp jag har muzzy helsystem och K&N fullflödes filter

Problem................

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa

Liknande ämnen

-
» Handbroms problem 855 GLT - 97
» co problem
» Kupe fläkt problem -> Sierra GT -93
» Problem med motronic 1.5 som fetar rejält
» Passat 1,8t Problem